Keď dáte za úlohu malým deťom namaľovať niečo typické, čo prináša radosť, veľmi často to bude motív ľudských postáv, napríklad mamičky a otecka s deťmi, kde sa všetci držia za ruky, a nad tými všetkými ľudskými postavami bude svietiť Slnko. Deti maľujú slniečko veľmi radi, pretože im prináša uspokojenie, a intuitívne ho vnímajú ako čosi prínosné. Máloktoré šťastné dieťa vám namaľuje daždivé počasie a veľký šedý mrak, pretože šedá skôr podporuje depresívnu náladu. To je nesporný fakt, ale mali by sme sa na zatiahnutú oblohu pozerať aj inými očami. Vnímajte, prosím, dažďové zrážky ako pomoc, ktorá čistí atmosféru od prachu a ďalších nečistôt, a napomáha nám lepšie zvládať najmä smogové situácie. A ak máte nad hlavou roztiahnutý dáždnik, potom nemusíte mať obavy, že vám dažďová voda s pohlteným prachom bude stekať po vlasoch či oblečení.
Dáždniky by sme mali teda vnímať ako pomocníkov, ktorí nám uľahčia pohyb v teréne, ale to nie je všetko, prečo im venovať pozornosť, je to totiž zároveň pomerne veľká reklamná plocha, a tá sa dá využiť na zviditeľnenie v podstate čohokoľvek. Reklamné dáždniky môžu byť nápomocné pri propagácii výroby, predaja aj služieb, a tiež životného štýlu. A nezabudnite, že ľudia sa na uliciach za daždivého počasia pozerajú okolo seba, a veľký farebný nápis či logo na dáždniku obvykle neprehliadnu.
Na dáždnikoch môžete propagovať, čokoľvek vás napadne, je to celkom veľká plocha, kam sa zmestí tučný nápis, obrázok, fotka, logo, môže to byť vtipný text, citát, slogan, slovná hračka, názov firmy, alebo spoločenstvo či združenie. Na dáždnikoch je možné propagovať aj športové odvetvia, rôzne stretnutia, zápasy či podobné akcie, môže to mať charakter osobný aj masový, skrátka je tu toľko možností, tak prečo to nevyužiť. A jedna rada na záver: nepoužívajte čiernu farbu dáždnika či potlače, s tou by ste to len pokazili. Výhodné sú naopak dáždniky žiarivé, ktoré nikto v teréne neprehliadne, napríklad červené alebo žlté, a na nich kontrastný nápis vo farbe modrej, zelenej, bielej atď.